Ångerrätt & Garanti

Ångerrätt & byte.

Du har full ångerrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick med alla lappar och etiketter. Självklart får du prova varan. Ångerrätt gäller inte underkläder och smycken.

Byten.

Debut hanterar inte byten. Du måste göra en retur för att sedan lägga en ny beställning. Meddela oss om detta så bjuder vi på returfrakten. Önskar du returnera även den nya varan så får du stå för alla leveranskostnader inkl. den första returen.

Retur/Återköp.

Om du vill returnera en vara eller hela din order mejlar du ditt ordernummer till debut@support.se så skickar vi dig en returfraktsedel via mejl inom 1-4 dagar. Du kan returnera dina varor till Debut inom 14 dagar och få pengarna tillbaka om du ångrat dig. Alla returer betalas av kunden (99 SEK) och läggs på i samband med krediteringen av din betalning. Vid dubbelretur av varor tillkommer en till returfraktkostnad på 99kr (Dubbelretur = om man väljer att byta storlek och sedan inte behåller varan efter bytet. Då betalar kunden hela returfraktkostnaden på 99+99 =198kr).

Reklamation/Fel.

Om du reklamerar din vara på grund av en skada eller att vi felexpedierat din order kan du välja mellan att få en ny vara eller full återbetalning. Kontakta alltid Debut innan du skickar tillbaka varan. Du når oss snabbast via e-post support@debut.se. Om du vill reklamera en vara pga. ett fel måste detta meddelas inom 2 månader från att felet är upptäckt. 

 

Du ansvarar för att använda varan på rätt sätt

 

Företaget ansvarar inte för fel som du orsakat varan. Till exempel om du använt den på ett sätt den inte är gjord för eller om du varit ovarsam. Du måste även följa de skötselråd som finns.

 

Dina rättigheter när det är fel på varan

 

Upptäcker du ett fel på en vara har du rätt att kräva att felet rättas till. Debut kan till exempel laga varan eller ge dig en ny vara.

Du kan själv föreslå vilken lösning du vill ha. Men visar det sig blir orimligt dyrt att ge dig en ny vara jämfört med att reparera, har Debut rätt att göra en reparation.

Går det inte att varken reparera varan eller ge dig en ny vara? Då kan det bli aktuellt med ett prisavdrag som motsvarar felet. Det kan också bli aktuellt att häva köpet. Att häva köpet innebär att Debut tar tillbaka varan och du får pengarna tillbaka.

Varan slut på lager.

Vårt lager stämmer till största del och om varan är slut meddelar vi det. Har ni förskottsbetalat återförs pengarna tillbaka till ditt konto inom 7 dagar.